Lauantai 7.10

Tänään Annelin, lapsuuteni bestiksen syntymäpäivä. Onnittelut jäävät myöhemmäksi, hän lomailee Bulgariassa ilman kännykkää. Aamu valkeni taas kauniina kaupunkimelusta huolimatta. Lapsi nukkuu univelkojaan ja käväisin yksin aamiaisella ja kuskasin tytölle mehua ja hedelmiä huoneeseen. Kävin myös pikaisesti GL:n herkkuosastolta pasteijan ja leivoksen.

Pieni kuja matkalla kohti rantakatua.

Aamutoimien jälkeen päätimme lähteä CAP 3000 ostosparatiisiin lentokentän taakse. Luimme hotellikirjasta että sinne pääsee mukavasti bussilla no 10. Suuntasimme kulkumme kohti Gare Routea, linja-autoasemaa. Kävellessämme muistimme että opas kertoi että Gare Route on Nizzan rumin rakennelma. Taksirivistön kohdalla tuumasimme että emme ole tulleet tänne katselemaan vapaaehtoisesti mitään rumaa ja niinpä otimme taksin CAP kolmetonniseen. Runsaat kolmekymppiä ja päästiin pääovelle. Jätti GL, keskittymä köyhien kauppoja, jokunen normaalihintainenkin seassa siinäpä lyhyesti CAP 3000. Lapsi osti kassillisen alusvaatteita, pussillisen koruja ja Disneyn kaupasta tuliaisia ja synttärilahjoja kavereilleen, kännykkäkoruja ja avaimenperiä.

Täällä nähtiin myös baby-Diorosasto, vauvan sukat 28 € ja tuttipullo 36 €, siis ei kun lapsen tekoon koko suvun nuoret naiset että mummi pääsee shoppailemaan Diorille. Kaikilla englantilaisilla ja ranskalaisilla huippumerkeillä näytti olevan vauvaosastot tässä talossa.

Näytti pahasti siltä että kaikkien kauppojen valikoimat olivat yksinomaan niitä toisen reiden vaatteita, mutta eipä hätää, löysimme oikein sopivan kokoisia koruja ja hiuspantoja, huivitkin olivat täsmälleen minun kokoa.

Sisustusliikeissä halumme hankkia talo rivieeralta vaan vahvistui ja lohdutukseksi poikkesimme lounaalle ostariperhehelvettiin, jossa kakarat kiljuivat, vanhemmat komensivat jälkikasvuaan, ruoka maistui pikaruualle ja maksoi kohtuuttomasti tasoon nähden. Ruokailu oli lähinnä tankkaus, pizaa ja colaa, toki kohtuullinen jälkiruoka lopuksi. Huokaisimme helpotuksesta kun verensokeri lähti rakettimaiseen nousuun ja pääsimme takaisin sovituskoppien karmaisevaan ahtauteen. Kun kädet alkoivat olla täynnä pussukoita ja nyssyköitä antauduimme virran vietäviksi kohti bussipysäkkiä. Naisen logiikalla palasimme kaupunkiin bussilla, ostoskierroksen jälkeen bussimatka oli suoranaista säästöä. Jäimme pois ennen päätepysäkkiä välttyäksemme sen mainostetulta rumuudelta.

Jotakin vielä puuttui päivän saaliista ja tytär lähti lähiputiikkiin sovittamaan eilen mieleen jäänyttä puseroa ja minä puolestani säntäsin siihen ihanaan lanka/helmikauppaan. Jopas löytyi minullekin jotakin aivan sopivan kokoista: bambu"silkki"lankaa, cashmerelankaa, bambupuikot.

Tässä kuvassa bambulankaa jo neulottuna.

Yhdessä vielä pieni lenkki kävelykadulle missä bongasimme putiikin jossa myytiin ainoastaan cashmere-neuleita. Perusmalleja kaikissa mahdollisissa väreissä ja ystävällisin hinnoin alk. 39 €, paksummat palmikkoneuleet reilun satasen, mietintään...

Illan päätteksi oman korttelin ravintolaan salaatille ja taas untenmaille heti kymmenen jälkeen.

17.10 kotona

Kirpparilla oli kiireinen päivä, etelän syyslomalaiset ovat tulleet maisemiin ja kauppa kävi. Sain tänään myytyä Tupun saumurin, melkoisen määrän vaatteita ja muutaman maljakon. Ellu on saanut pahan flunssan, mutta siitä huolimatta suunnittelimme ensiviikolle pikavisiittiä idän ihmemaahan. Jotakin vielä puuttuu, en tosin ole osaa täsmentää puutetta mutta kuitenkin.

Tänään myös valmistui uusi "loimi" Mohairlux-langasta. Sain juuri leviteltyä sohvan niskatukien päälle  kostean kankkan alle. Ensimmäiset kuvat langankuluttajalle piti hädissään laittaa pingottamattomasta työstä. Sieltä tuli hyvä arvosana ja kannustusta, kiitos, tarpeeseen tuli. Tuntui taas uskomattomalta itsestänikin että juttu on niin yksinkertainen ja toimii. Kuvaa en laita tänne kun en vielä ole päättänyt missä malli julkaistaan.

Huomenna on taas sihteerin päivävuoroa ja kirpparia. Tänään italian kurssi jäi väliin kun rakas veljeni poikkesi meille työmatkallaan. Kävimme päivällisellä kylän ainoassa ravintolassa joka on auki illansuussa. Aamulla täytyy pyydystää maikka puhelimeen ja sopia tukiopetuksesta.